Svar: Quinoagrød
17. december 2010
Alder:
5 mdr.
Kære Mor
Umiddelbart vil jeg ikke anbefale dig at lave grød af frøene. Nu ved jeg ikke hvor store og hvor hårde de er, men normalt laves grød af flager eller mel, fordi konsistensen naturligt bliver mere lind og dermed også bedre for din datter at optage og også tygge (hun kan jo ikke tygge endnu :)).
Så frøene ville jeg umiddelbart gemme til hun bliver ældre, evt. bruge dem i hjemmebagte boller eller lignende. Så de er ikke spildt - men til grød, vil jeg anbefale mel eller flager.
Rigtig meget held og lykke, god appetit :)
Rigtig god jul!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske